Zgodbo o Titaniku pozna vsak. Manj znano je, da ga je potopil nevidni del ledene gore, tisti pod gladino. Tako je tudi s podatki. Bistveno več jih je in bistveno več informacij skrivajo, kot je to opazno “s palube” podjetja. Kako jih izkoristiti za trajno uspešnost podjetja?
V negotovih časih je pomembna vsaka informacija.
V zadnjem letu in pol nas je presenečala “nova normalnost” svetovne pandemije. V večini panog se je čez noč spremenilo praktično vse.
- Kako takšne hitre spremembe upoštevati v tekočih napovedih?
- Kako najhitreje replanirati?
- Kako hitro ugotoviti kakšni so trenutno vplivi na naše poslovanje?
- Kako pa predvideti vpliv čez dve leti?
- Kako reagirati, če se spremembe pojavijo ponovno, a le malo drugače?
- Kako bodo spremembe pri naših poslovnih partnerjih vplivale na nas in ali bomo to sposobni pravočasno zaznati?
Smo pravočasno našli odgovore na zgornja vprašanja?
Kdor se je takšnih vprašanj lotil skozi pregled svojih procesov in kritičen pregled pretoka svojih podatkov, ta je odgovore našel in se uspešno prebil skozi krizo. Tehnologija je na voljo že nekaj časa. Seveda pa pri tem ne gre brez razumevanja podatkov, ki naše izzive spreminjajo v priložnosti.
Kako so to reševala odlična slovenska podjetja?
O tem smo se pogovarjali z Nejcem Župevcem in Gregorjem Jeromnom, nosilcema plansko-analitičnega oddelka podjetja RESULT, ki je pri tovrstnih projektih sodelovalo že z mnogimi uspešnimi slovenskimi podjetji.
“Tudi najboljša tehnologija je le slepo orodje”, nam je zaupal Nejc Župevec. “Naročniku ne bi mogli izboljšati odločanja in poslovanja, če naša ekipa ne bi bila tesno povezana z naročnikovimi poslovnimi procesi in načinom dela, ki so bili vsakokrat drugačni. Uspešno implementacijo je zagotavljal le poglobljen pristop, kjer smo vsakokrat postali aktivni del ekipe naročnika.”
Primer Farmadent
Kaj to konkretno pomeni, je opisal Gregor Jeromen. “Farmadent je priznan kot eden vodilnih veletrgovcev z zdravili na debelo pri nas. Njihov prvi cilj je bil najti rezerve pri upravljanju RVC. Zatem smo skupaj ugotovili, da lahko najučinkoviteje nadgradijo poslovanje z boljšo rešitvijo za upravljanje nabave in zalog. Tako, ki bo temeljila na povezavi vseh podatkov o nabavi, prodaji in zalogah. Zdaj lahko nabavljene količine spremljajo skozi fakturirane vrednosti v povezavi z analitiko prodaje. Svoj RVC upravljajo aktivno. V sodelovanju z njihovo ekipo smo jim omogočili iz dejanskega stanja v ERP Navision pripraviti analitiko po večjem številu dimenzij in opremljeno s sprotnimi izračuni KPI-jev.”
Primer BSH
“Projekt za BSH je še veliko širši”, nam je zaupal Nejc Župevec. “BSH je postal Tovarna leta tudi zaradi digitalizacije svojih procesov in naprednih digitalnih rešitev v proizvodnji. Naša ekipa je tam že skoraj del njihovega širšega razvojnega tima. Že vrsto let se zavedajo, da je za dvig ravni poslovanja nujen celovit pristop k zbiranju, urejanju in pripravi vseh poslovnih podatkov. Mi smo jih pri tem pomagal( tudi z umetno inteligenco) povezati podatke iz različnih proizvodnih procesov, merilnih naprav in drugih strojev za uporabo v optimizacijskih modelih za posamezne izzive. Na primer, kako zmanjšati izmet, kar lahko pomembno okrepi ugled in poveča dobičkonosnost.”
Primer Dukat
“V hrvaškem podjetju Dukat smo se problematike lotili zelo celostno”, je nov primer pojasnil Gregor Jeromen. “Poleg tehnoloških rešitev smo vključili tudi svetovanje za podatkovno integracijo, čiščenje in kartiranje podatkov. Začeli smo s poglobljeno analizo zbiranja in pretoka podatkov v dveh sklopih procesov na področju logistike. Cilj je bil digitalizirati in centralizirati, hkrati pa tudi zmanjšati stroške in pospešiti procese upravljanja stroškov transportne logistike in varnosti živil. Pripravili smo ekonomično celovito analitsko-plansko rešitev, integrirano s SAP in obstoječo BI platformo Qlik Sense, skupaj s procesno rešitvijo za HACCP/IFS, ki odgovarja zahtevam ključnih deležnikov podjetja po informacijah, ki jih potrebujejo za pravilne odločitve.”
Pomemben je pristop, ne programska rešitev
“Skrivnost je v samem pristopu in ne v magični tehnični rešitvi, ki bo v trenutku izboljšala poslovanje podjetja in njegovo vrednost”, dodaja Nejc Župevec. “Potrebno je razumeti poslovne izzive, podatke, ki jih današnje poslovanje generira, in priložnosti, ki jih podatki lahko prinesejo k uspešnosti poslovanja. Pri tem pa nikoli ne smeš izgubiti fokusa – iskanje rešitve za svoj poslovni problem. Noben generični pristop ne more niti približno prinesti podobnih sprememb in izkoristka potenciala.”
Primer Porsche Slovenija
Oba sogovornika sta poudarila, kaj je pri razvoju analitično-planskih rešitev bistveno: “Ne pretok podatkov, ampak to, da definiraš in se ves čas osredotočaš na konkreten izziv, ki omejuje poslovanje. Na primer, s podjetjem Porsche Slovenija so se osredotočili na nadzor podaljšanih garancij. Predlagali in vzpostavili smo rešitev, ki nadzira finančno stanje, pa tudi kontrolira in odkriva morebitne anomalije v podatkih, preden so dokončno knjiženi. Z rešitvijo na platformi PowerBI je podjetje tako hitrejše, bolj finančno robustno in bolj učinkovito, saj se je obseg ročnega dela v Excelu zmanjšal, kar je bil cilj.”
Povezani podatki ustvarjajo nove možnosti uporabe.
Včasih tudi popolnoma nepričakovane. Nove informacije so šele po uvedbi celovite analitično-planske rešitve lahko podlaga za izvedbo novih konkretnih ukrepov in posledičnih prihrankov. “Pri partnerju, ki deluje na področju zelo zahtevne proizvodnje,” je pojasnil Gregor Jeromen, “smo iz zelo različnih sistemov najprej zbrali vse podatke o vzdrževanju in zastojih in ugotovili neskladja. Šlo je za velike razlike med podatki o napakah in zastojih, ki jih javljajo stroji, in tistimi, ki so bili vpisani v vzdrževalni sistem. Ko smo poenotili kriterije in ustvarili konsistenten pregled nad zastoji, je to vodilo v številne optimizacije, s katerimi so prihranili izjemne vsote denarja, pripravljamo pa že nadaljnje korake. Na projektih je naša vloga poleg tehnične in vsebinske implementacije vedno tudi svetovalna, saj imamo bogate izkušnje, iz katerih zajemamo nove pristope za naše partnerje.”
Prave informacije pomenijo varnost.
Če nimamo celovitih informacij o trenutnem poslovanju, smo negotovi. Negotovost ovira odločitve in zavira napredek. Brez jasne slike stanja lahko o želeni poslovni prihodnosti le sanjamo.
Kapitan Titanika ni imel vseh informacij, očitno tudi nekaterih bistvenih ne. Če ne želimo odločati kot ta kapitan, moramo zajeti in povezati vse podatke, bistvene za poslovanje. Le tako bomo čeri na poslovni poti opazili prej in se nanje ustrezno pripravili.
Pogovor in vsebina je nastala na pobudo Časnika Finance za objavo ČLANKA v okviru portala Izvozniki.si.
Se želite pogovoriti o vaših izzivih?
Pišite Gregorju Jeromnu, vodji BI programov in dogovorili se bomo za kratek posvet.
Ne spreglejte sorodnih člankov
Integrirano planiranje – sveti gral upravljanja poslovne uspešnosti
Sposobnost podjetja, da sledi ciljem in je uspešno v okolju, ki se nenehno spreminja, kjer se veča...
Dogodek – Nova realnost planiranja in upravljanja uspešnosti
Na dogodku Nova realnost planiranja in upravljanja uspešnosti smo od Jana Markuna, ki vodi v...
Naslednja stopnja poslovne inteligence s Qlik Active Intelligence platformo
Poslovno odločanje je ena najtežjih nalog vodstva. Vpliva na vse vidike podjetja, vključno z...