Prvi vikend v novembru (7. in 8.) je potekal DragonHack, največji slovenski študentski hackaton, ki že od leta 2014 navdušuje z izplenom inovativnih študentov. Le- ti imajo tako enkrat letno priložnost, da v 24 urah pokažejo svojo domiselnost, ustvarjalnost in predvsem znanje potencialnim delodajalcem z reševanjem realnih tehnoloških izzivov. Omogočen jim je dostop do napredne tehnologije in mentorstvo odličnih strokovnjakov iz raznovrstnih področij. Tudi Resultovci smo letos ponovno sodelovali kot sponzor dogodka in IoT izziva.
Vizionarji in inovatorji v virtualnem svetu
Trenutna Covid situacija je DragonHack prestavila v digitalni svet, na popularno »gaming« pogovorno platformo Discord, kjer so se odvijale vse aktivnosti od otvoritvene prireditve, do predstavitev podjetij itd. Izkazalo se je, da je bil tovrsten model le še dodatna motivacija vsem ekipam. Seveda pa tudi izziv sponzorjem, da se čim bolj domiselno predstavijo in tudi sodelujejo s študenti. Pripravili smo kratek predstavitveni video, v katerem sta glavno vlogo odigrala Boštjan Cigan, naš GraphQL strokovnjak, in Sanela Mašinović, tudi sama pred leti udeleženka DragonHacka. Darko Janković in Igor Fele pa sta med samim dogodkom zavihala rokave in spravila Resultov diamant v obliko personaliziranega emotikona, ki smo ga lahko vstavljali znotraj besedila in sporočil, ali pa z njim reagirali na objave drugih.
Delo, izobraževanje, sestanki, a tudi Pižama party in lov na zaklad
Dogodek je moderiral slovenski komik, Boštjan Gorenc – Pižama, ki je iz udobja svojega doma nagovoril več kot 170 udeležencev, preko 40 ekip. V podporo pa jim je bilo na voljo 61 mentorjev iz sponzorskih podjetij, kar pomeni 1 mentor na vsake 3 udeležence.
Po zabavni otvoritvi so se študentje zagnali v delo. Naslednjih 24 ur je bilo napolnjenih z izobraževanji, ki so jih podjetja pripravila za svoje hacke, sestanki z mentorji in pa seveda, kot se za študente spodobi, veliko zabavnimi aktivnostmi. Čez polnoč se je začel enourni lov na zaklad, v času katerega so bili naši mentorji tako zaposleni, da so k njemu pristopili nekaj minut pred koncem, a ga še vedno uspešno zaključili. Bravo, ekipa.😊
In ne samo to. Preizkusili so se pri igranju digitalnega šaha za 4 osebe in tudi igranja video iger ni manjkalo. Pravijo, da je dejansko bil letošnji DragonHack v svoji digitalni izvedbi prav izjemna priložnost za predstavitev podjetja na bolj osebni ravni in ne le s klasično promocijo na stojnici.
Kaj imajo skupnega ceste, kmetija in pisarna?
Tri Hacke, tri zagnane ekipe, ki smo jih mentorirali. Nekaj nasvetov smo podali ekipi While1Sleep1, ki je razvijala program za zaznavo poškodb vozišča in njihovo označevanje z GPS lokacijo, ter je osvojila nagrado za drugi najboljši hack.
>>> While1Sleep1 – predstavitev najdete TUKAJ.
Ekipa Hipstrix je z našo pomočjo razvijala program za IoT »pametno« kmetijo, ki bi omogočala kmetom, da na daljavo preverijo, ali npr. električna ograja deluje in ali je v rezervoarju dovolj vode za govedo. Vse pa je tudi samooskrbno, saj elektriko omogočajo sončne celice, oskrba z vodo pa poteka preko vodne črpalke iz bližnjega potoka.
>>> Hipstrix – predstavitev najdete TUKAJ.
Ekipa Los jefes, ki je na koncu osvojila prvo mesto v našem izzivu, prvo mesto za najkompleksnejši hack in nagrado za tretji najboljši hack, je bila izjemno motivirana in je intenzivno komunicirala z našimi mentorji. Njihova rešitev je bil program Feel Good, ki optimizira delovne pogoje v pisarni glede na potrebe vseh zaposlenih. Merili so temperature, vlago, svetlost in hrup v pisarni ter zbirali mnenja zaposlenih o trenutnih pogojih. Te podatke so nato uporabili za izračun optimalnih pogojev za delo v pisarni in jih prikazali v obliki spletne aplikacije.
>>> Los jefes – predstavitev najdete TUKAJ.
Odzivi udeležencev in mentorjev
Ekipo Los jefes smo prosili za kratko izjavo o njihovem doživetju letošnjega DragonHacka.
“DragonHack je bil za nas povsem nova izkušnja. Odločili smo se za IOT hack, ker smo na tem področju že imeli nekaj izkušenj. Začeli smo brez ideje in se obrnili na Boštjana Cigana, ki je imel razpisan prvi termin za mentoriranje. Izpostavil je problem, da se sodelavci v pisarni velikokrat ne morejo uskladiti glede temperature. Prvo vprašanje, ki se nam je porodilo v glavi, je bilo, kakšna oprema bo potrebna za ta izziv. Po pregledu vse svoje opreme smo se odločili za nakup 2 dodatnih senzorjev in tako določili 4 glavne senzorje, ki so merili hrup, temperaturo, vlago in svetlost v pisarni.
Najbolj koristen nasvet mentorjev je bil, da si čas čim bolje organiziramo in da se najprej lotimo manjše, preprostejše naloge, jo dokončamo in se nato lotimo težjih komponent. Naš prvi fokus je bil zato na tem, kako podatke iz senzorjev spraviti v podatkovno bazo. Ko smo osvojili ta izziv, smo nadaljevali z obdelavo podatkov ter razvijanjem same uporabniške izkušnje. K našemu uspehu je sigurno pripomogla dobra porazdelitev vlog. Pri samem razvoju rešitve smo bili precej samostojni, ko pa smo potrebovali pomoč, so nam bili mentorji vedno na voljo v klepetalnici. Mentorji so ustvarili zelo sproščeno vzdušje, zaradi česar smo se hitro ujeli. Po prvi predstavitvi rešitve nam je Boštjan podal še nekaj nasvetov o tem, kako izboljšati svoj »pitch«.
Prvi šok nas je doletel, ko so nas obvestili, da bomo predstavljali svoj izdelek med najboljšimi petimi, kjer smo na koncu osvojili 3. mesto. Ob prejetju nagrade za najboljši IOT hack, po neprespani noči najprej sploh nismo dojeli, da smo jo prejeli mi, ob spoznanju, da smo zmagali, je sledila vrsta navdušenih vzklikov. Na srečo je bil naš mikrofon izklopljen in nismo prestrašili drugih.
Še enkrat bi se vam radi zahvalili, da ste nas izbrali. Veselimo pa se tudi, da se v boljših časih srečamo tudi v živo.”
Ekipa Hipstrix, kot že utečeni DragonHackerji, o letošnjem dogodku meni:
»DragonHacka smo se udeležili že tretjič, drugič v taki sestavi. V živo je dogodek definitivno bolj pristen, vendar smo veseli, da se je letos kljub položaju še vedno izpeljal. Smo en strojnik in dve štromarki, tako da je naše močno področje predvsem “hardware” in zbiranje podatkov iz njega, zaradi česar se vsako leto odločimo za reševanje IoT hacka. Do ideje za IoT kmetijo pa smo prišli zaradi vodne črpalke, ki smo jo lansko leto vgradili na naš taborni prostor in ker smo se hkrati prijavili tudi na Greater good hack. Vaši mentorji so nam svetovali, naj si vse skupaj zastavimo bolj preprosto, da bomo uspeli dokončati, kar nam je izredno koristilo, saj ponavadi ideje zastavimo preširoko. Veliko nam je pomenilo to, da so nam bili vedno na voljo in da so ustvarili sproščeno okolje. Podprli so našo idejo in nam dali zeleno luč, da se gibamo v pravo smer, medtem ko nam je marsikdo to odsvetoval, češ da ideja ni pridobitna. Svojo rešitev bomo peljali naprej, če se zanjo pokaže interes, vendar bi nas v tem primeru čakalo še kar nekaj dela.«
Kako pa sta dogodek doživela dva izmed naših mentorjev?
Boštjan Cigan, Head of GraphQL department
Letošnji digitalni DragonHack nam je ponudil nove možnosti povezovanja z ljudmi. Bilo je tako zabavno, da smo ostali budni čisto do konca. Velika zahvala gre organizatorjem, najbolj pa bi se rad zahvalil udeležencem, ki so svojo iskrivost prenesli tudi na nas in nam dali vpogled v to, da je naša prihodnost v varnih rokah vaših kreativnih, briljantnih umov.
Igor Fele, Software Engineer
V spomin se mi najbolj vtisnilo, do koliko inovativnih idej in dobre izvedbe so bili študenti sposobni priti v 24 urah, ki so jih imeli na voljo. Zame je bilo teh 24 ur polnih telovadbe možganov, igranja video iger in šaha v 4 ter odlične družbe, do zgodnjih jutranjih ur. Prav tako mi bo v spominu ostalo, kako dobro je Pižama vodil celoten dogodek, od začetka do konca. Vesel sem, da smo se resultovci odločili za pristen, oseben pristop do udeležencev in nismo pošiljali generičnih sporočil ekipam le zaradi večjega dosega.
Na letošnjem DragonHacku se je pokazalo, da imamo v podjetju res celovit nabor znanja in kompetenc s področja programiranja, integracij in uvajanja najsodobnejših tehnologij ter poslovne in podatkovne inteligence. Resultovi mentorji so se izkazali kot odlični motivatorji in učitelji ter pokazali sproščeno, a hkrati strokovno podobo Resulta, ki kot taka vabi mlade perspektivne kadre v svojo sredino.
Hvala vsem Resultovim mentorjem: Matevž Praznik, Igor Fele, Igor Žibert, Andrej Kenda, Janez Kenda, Boštjan Cigan, Darko Janković, Klemen Stražar. In hvala seveda tudi Boštjanu Gomilšku, predstavniku vodstva podjetja.
GO GO Dragons 🙂
Pia Plevnik
Ne spreglejte sorodnih člankov
Ko zadiha proizvodnja, zadiha tudi podjetje
Plan & planer proizvodnje sta srce podjetja. Lahko bi rekli informacijsko središče podjetja....
Intervju: Z avtomatskim planiranjem odpravite konkretne izzive, ki pestijo vašo proizvodnjo
Rast podjetja in daljšanje dobavnih rokov povečujeta potrebo po avtomatskem planiranju...
Kako izbrati orodje za planiranje proizvodnje?
Je bolje voziti 130 km/h do cilja, ali 180 km/h v drugo smer? Jasno, priti do cilja je pomembnejše...