Kdaj je zadnji čas za spremembo planiranja?

by | 20. Apr 2021 | BizView, Blog, Poslovna inteligenca (BI), Poslovno planiranje

Ko podjetje zraste, ročni vnosi in »sistem« deljenja tabel po elektronski pošti niso več dovolj. Pozna se na poslovanju. Negativno. Nova tehnologija je na voljo, pomembno pa jo je uvesti pravi čas. Kdaj?

Test sprememb v zunanjem okolju

Smo del globalnega gospodarstva. V veliki meri smo odvisni od ključnih trendov in sprememb v svetu. Trende zagotovo spremljate, ampak ali jih lahko pravočasno upoštevate in predvidite vpliv na svoje poslovanje?

⇒ Kako hitro odreagirate na spremembo cen ključne surovine in pripravite povsem novo verzijo plana?

Če je čas daljši od 3 dni, postajate prepočasni.

Test sprememb v notranjem okolju

Stabilno in predvidljivo notranje okolje je nujno, da zagotovimo odlično delo sodelavcev, ustrezno učinkovitost in večjo dodano vrednost dela zaposlenih.

Kako hitro lahko planirate povečanje števila zaposlenih in njihov vpliv na stroškovno strukturo celotnega podjetja?

Če potrebujete več kot eno uro, je vaš planski sistem nepovezan. Izgubljate dragocen čas in denar.

Podvprašanje – se tega scenarija o povečanju kadra sploh lahko lotite? Recimo takoj zdaj? Če morate malo razmisliti, da bi morda rekli »da, lahko«, je zadnji čas za osvežitev in nadgradnjo planiranja. Odgovor mora biti nedvoumen in takojšen »seveda!«.

Koliko rezerve imate v planiranju?

Da tega ne zmorete ugotoviti, je lahko zaslužnih več razlogov. Največkrat gre za neenoten proces planiranja, preveč razdrobljenosti, nejasne strukture in slabo beleženje dejanskega časa planiranja.

Če finančne izpostavljenosti ne znate ugotoviti, ne izkoriščate svojih možnosti in tvegate preveč.

Zakaj sploh poiskati rezervo? Planiranje je danes ključen poslovni proces prilagajanja in upravljanja sprememb. Nikakor si ne smete dovoliti, da šele na kolegiju ugotovite: »tako ne gre več, treba delovati drugače«. To spoznanje vedno pride PREPOZNO.

Spremembe je treba, ko se zasledi nov trend, izvajati TAKOJ. Iskanje rezerve v procesih bo takrat kradlo čas – poiščite svoje rezerve že prej.

⇒  Kako hitro planirate?

Čas je denar. Velika večina direktorjev meni, da za planiranje porabijo največ teden, morda dva. Da to delajo hitro in so zelo uspešni. Vsaka malo bolj usmerjena debata o dinamiki planiranja z operativno ekipo pa pokaže, da je časovna izpostavljenost podjetja bistveno večja, za dve tretjini podjetij tudi 3-krat večja!

Če težko ugotovite, kdo vse in za koliko časa je udeležen pri planu, potem vas planiranje stane več,  kot mislite. Ne le denarja, tudi časa ljudi.

Čas postane kritično pomemben, ko je treba uvesti ukrepe za blažitev krize ali bližnjega neželenega stanja.

Kako hitro replanirate?

Na primer, vaš cilj je doseči 10-% rast obsega glede na povprečje preteklih let. Že v Q2 pa kaže v nasprotno smer. Kaj storiti? Kako preveriti, ali bodo možnosti delovale oz. kako bodo vplivale?

Bo delovala prepolovitev obsega zalog in zmanjšanje fiksnih stroškov za 20 %, a ob ohranitvi delovnih mest? Ali pa bi bilo smotrno ugotoviti, kakšen vpliv bi imel prenos obveznosti logistike ali nabavne službe na zunanjega partnerja?

Zmorete preveriti takšne scenarije? Samo tako lahko krmarite podjetje. Biti morate pripravljeni odreagirati brez odlašanja. Zagotovite si zato temelj poznavanja možnosti za prilagajanje podjetja.

⇒ Bi letno planiranje lahko izvedli tudi brez ključnega planerja?

Se pravi, v celoti, brez težav in zapletov, tudi če ključna oseba ravno v tistem času ne bi bila razpoložljiva? Če je odgovor »najbrž ne«, zvoni alarm.

Lahko investicijski plan povezanih družb primerjate in uskladite samostojno?

Ali pa potrebujete posebno znanje o njihovem načinu dela in viru podatkov? Če potrebujete več kot polurni sestanek, je čas za reorganizacijo. Spremembe, ki so in bodo stalnica, ne smejo postati vsakič znova vaša »nova korona« in s tem izredno stanje.

Je pravi čas?

Če niste prepričani, ali je čas pravi, na gornja vprašanja pa nimate hitrih in jasnih odgovorov, potem je čas pravi.

Pogovorimo se, kako posodobiti planiranje, da boste lahko konkurenčni ne glede na zunanje in notranje spremembe.

Gregor Jeromen

Gregor Jeromen

vodja BI programa

E: [email protected]
M: +386 41 755 417

Ne spreglejte sorodnih člankov

 

Želite prejemati pomembne novosti in nasvete za doseganje boljših poslovnih rezultatov?

Naročite se na Resultove novice →