Kako lahko izboljšam svoje planiranje? 

by | 31. Maj 2022 | Blog

S planiranjem vsako podjetje načrtuje svoje aktivnosti za doseganje zastavljenih ciljev. Planiranje in napovedovanje je torej temelj uspešnosti.

Sliši se preprosto in logično, kajne?

Vsekakor se lahko strinjamo, da je zelo pomembno. Katero podjetje pa ne bi rado doseglo ali celo preseglo svojih ciljev? Rast, proizvodnja, uspešna prodaja, to je smisel obstoja podjetij in “kruh” vseh zaposlenih.

Zakaj so torej planerji še vedno nezadovoljni s procesi in orodji planiranja?

In predvsem, ali se vam splača kaj ukreniti v zvezi s tem?

Na žalost stanje po podjetjih še vedno precej odstopa od idealnega. Kljub temu, da lahko orodja za planiranje prinesejo velike izboljšave poslovne uspešnosti, se mnogo direktorjev še vedno ne zaveda pomembnosti izboljšanja obstoječega sistema planiranja. Prav tako se ne zavedajo, koliko je v njihovem podjetju še ročnega dela, ki v kombinaciji z rutino porablja čisto preveč časa in denarja.

Priložnosti za zmanjšanje stroškov kradejo poročila na osnovi starih, neažurnih podatkov, ki onemogočajo optimalno porabo virov, zmanjšujejo likvidnost in povečujejo stroške zalog.

Včasih so podatki tudi nedostopni ali dostopni iz različnih virov, kar zahteva vključevanje IT ekipe. Ves proces se posledično podaljša in podraži ter krepi slabo voljo in zmanjšuje neodvisnost planerjev in analitikov.

Planerji se soočajo tudi z nepravimi orodji za planiranje. V kolikor uporabljajo ERP sisteme, ugotavljajo, da so bili ti sistemi žal narejeni z drugačnim namenom uporabe. Včasih se zgodi, da je v podjetju preveč sistemov, ki so med seboj nekompatibilni. Morda so v podjetju že implementirali rešitev, ki pa je prekompleksna ali celo ni bila pravilno uvedena.

Prepogosta je praksa, da se direktorji odločajo na osnovi mesečnih poročil, ki temeljijo na preteklih podatkih, urejenih v ogromnih Excel polah. Današnji trgi so hitri in manj predvidljivi, sprememba pa ni konstanta, temveč gonilna sila aktivnosti.

Zakaj se torej direktorji ne odločajo na osnovi ažurnih, čistih in povezanih podatkov?  

Nepregledni Exceli so pač “standard”, kar pa je zelo obremenjujoča rutina. Ne samo, da so ključni odmiki slabo vidni in je za “branje” te tabele potrebno biti malodane posvečen, v ozadju takšnih poročil stoji še finančna ekipa, ki zaradi nepoenotenosti procesa in virov podatkov težko učinkovito sodeluje.  Ogromno časa potrebuje tudi za interpretacijo podatkov kolegov iz posameznih področij. Excel  ima resda moč združevanja, toda ali so podatki na skupnem imenovalcu in “resnica” zato realna, pa je dobesedno prepuščeno trenutku in iznajdljivosti kontrolorjev. 

Posledica so napačne odločitve vodstva, povečanje stroškov ter zaostanek za konkurenco. Vodilna podjetja, ne glede na panogo, imajo v rokah tisto, kar bi moral imeti vsak direktor – prave informacije, v realnem času.  

Rešitev obstaja!

Smo v obdobju digitalizacije, kar pomeni, da so na trgu prave rešitve planiranja. Preden pa skočimo na glavo in si eno od njih izberemo, svetujemo vložiti nekaj časa in truda v pregled ponudnikov in identifikacijo pravega partnerja – ponudnika, ki bo razumel in ponotranjil vaš posel in vaše procese ter jih zato znal okrepiti.

Planska rešitev in sodobna programska oprema za ta namen mora dodati vrednost in konkretno učinkovati na vaš uspeh. Ko gre za izbiro programskih rešitev, velja pregovor »v znanju je moč«. Pripravite si vprašanja, na katere želite odgovore, še preden prosite ponudnike rešitev za ponudbo.

Naredite lastno raziskavo, pridobite si informacije tako znotraj kot zunaj podjetja, predvsem glede tega, kaj potrebujete, kako poteka postopek implementacije in kakšne so največje pasti. Poskrbite, da bo ponudnik, ki ga boste izbrali, postal vaš partner.


Vzemite si čas – poceni bližnjice pri poslovnem planiranju vas lahko drago stanejo.

V pomoč smo vam pripravili e-knjižico

4 ključna vprašanja pri iskanju prave rešitve za finančno planiranje

Pogovorimo se o  vaših izzivih in skupaj oblikujmo pravo rešitev. 

Pišite Nejcu Župevcu, vodji oddelka za poslovne rešitve planiranjain operativnega poročanja, in dogovorili se bomo za kratek termin.  

Nejc Župevec

Nejc Župevec

vodja oddelka za poslovne rešitve planiranja in operativnega poročanja

E: nejc.zupevec@result.si
M: +386 41 941 628

Ne spreglejte sorodnih člankov

 

Želite prejemati pomembne novosti in nasvete za doseganje boljših poslovnih rezultatov?

Naročite se na Resultove novice →